SNORKLING

HEEEEJ!!! Har världens lyckorus, har äntligen fått simma med mina älskade havssköldpaddor!! Har jag velat göra så länge, och det var HELT fantastiskt! Vi snorklade runt bland fiskar och flera sköldisar! Till och från stället där dom var tog vi ju oss fram med katamaran, vilket också var supersoft! Vi var precis utanför Waikiki beach och snorkla! Var jättebra väder! Riktigt härlig dag i solen 😍😍☀️☀️🐢🐢🐢🐢
Äntligen har jag fått använda min gopro 🎉 så fick massa bilder!

Nu har vi packat ihop vårt pick och pack i väskorna och ska om 4 timmar ta oss till flygplatsen och åka vidare mot Fiji, såg nu att vårt flyg är försenat 2h, men vi har redan bokat buss till flygplatsen, så vi får vänta där några extratimmar... Mitt i natten... Menmen, löser sig! 😍
Men innan jag åker ska jag Skypea med mamma och pappa!! Saknar dom såååå 😘

Kramizzzz

Jag

Joss

Turtie ❤️❤️❤️

BLACK FRIDAY

Heiiii!!!
Thanksgiving slutade med att vi tvättade alla våra kläder! Sen hängde jag på Skype ett tag! Sedan fredagen, alltid efter thanksgiving är det black friday då alla butiker har asstora reor! Så igår shoppade vi lite, och sen var vi på hulashow, typisk hawaiiansk dans! Och sen massa eldgrejer och fyverkerier på kvällen!
Idag är vår sista hela dag här i Hawaii, inatt åker vi vidare mot Fiji, nu har vi precis vaknat, klockan är snart 9, och vi ska snart ner till stranden och sola, testa gopron här, mitt minneskort kraschade typ, så var tvungen att köpa nytt MEN som tur var var det på asrea igår!!!! 30$ istället för 75$ 😍
Senare ska vi åka ut med en katamaran båt och på turtletour, så vi ska snorkla och främst se sköldpaddor! Ääääääääälskar dem!
När vi åker till Fiji åker vi bortsätt från timmarna vi flyger 24 timmar fram i tiden, så vi lämnar här natten till söndag och flyget tar 6 timmar, men vi är framme måndag dag... Så från och med söndag så kommer jag va ett halvt dygn före er istället för efter 😄 på Fiji ska vi åka runt med båt till olika öar, så tvek på om vi kommer ha wi-fi på ställena! 😊
Höööörs snart ändå 😘😘 PUSS O KRAM

ONSDAG

Hej!!!!! Haha igår skulle jag skrivit ett inlägg men både jag och Jossan låg och kollade/lyssnade på saker på mobilen, totaldeckar och vaknar igen klocka typ 6 haha! Men igår var vår första lite lugna dag hehe!
Vi solade och tränade lite på morgonen, och jag fick äntligen Skypea med mina älskade vänner!! ❤️ ska prata med familjen snart också ❤️❤️ sen hyrde vi en paddleboard och paddlade runt, hyrde ett snorkelsätt också sä vi kunde titta på fiskar 😍 sen på kvällen blev det en shoppingtur i ett mall som finns här, och sen hem och decka i sängen som sagt 😄

Imorse gick vi upp rätt tidigt och skypeade en snabbis med Yvonne, hon kommer ju till oss om 9 dagar 🎉🎉 sen gick vi och hyrde en varsin surfbräda och gav oss ut på vågorna, vi bestämde oss att lära oss själva för instruktör kostar så mycket här, det gick bra skulle jag säga, båda kom upp på brädan, sen var det sämst vågor dock, men det var otroligt roligt ändå!!!! Kommer jag fortsätta med under resan 😍 nu har vi precis ätit lunch på hotellrummet och ska nog bege oss tillbaka till stranden för att sola lite till 😃 nu är klockan snart 14 här!
Idag är det thanks giving här i USA så är mycket firanden och så. Så allt är typ stängt, så ikväll har vi typ inga planer 😊

Hörs seeeen puss 😘😘
Har inte så roliga bilder från dagen haha!

Hittade den här katten på gatan som ser exakt ut som paldis (vår katt) såg ut när hon va mindre 😍

AMAZING DAY!

Hej där hemma! Våran första dag här på Hawaii jag varit helt fantastisk!!! Amanda, en vän till familjen bor här på Hawaii med hennes man. Har pratat med henne men hon har massa jobb hela veckan så idag fixade hon så vi kunde få träffa hennes kompis, en kille som heter George! Hoppas att vi hinner träffa amanda lite i slutet av veckan ändå! Men George var en helt underbar människa, han hämtade oss på hotellet klockan 11 imorse och har på riktigt åkt runt HELA ön med oss idag, visat oss alla typer av ställen, berg, vulkaner, olika stränder, regnskogar, utsiktsställen, solnedgången osv! Finns inga ord att beskriva denna dag med, har sett bland de finaste ställena någonsin här, det är så otroligt vackert!! Över alla förväntningar! George hade sånt otroligt tålamod och gjorde allt detta helg gratis, bara för vår skull! Så himla snäll kille! Otroligt bra guide, han berättade massa intressanta historier om alla ställen också! Bara att åka runt i bilen i denna miljö var häftigt!
På ett av stoppen frågade en randomkille som var där om han fick hänga med, så det blev en till som följde med till resten av ställena!
Sen tog han oss till en riktigt bra matbutik där vi köpte massa härliga frukter och mat, där vi också käkade lunch ute i solen! Har varit jättebra väder idag, väldigt varmt dock 😄 något som är så häftigt här är att allt kan ändras om du bara åker några minuter med bil, regnar det där du är så är det bara att åka till något annat ställe, där är det strålande sol! Samma med vind! Och färgen på havet och sanden ändras från ställe till ställe!!
Har äntligen börjat få lite färg! Sen runt 6tiden skjutsade han hem oss, då vilade vi lite i sängen för att sen gå en powerwalk längs Waikiki beach, jättemysigt!! Är helt euforisk 😍
Imorgon väntar lite strandhäng, Skype med bästa tjejerna och massa vattenaktiviteter! Megatagg!! Vi har inte hunnit bada något än eftersom vi hade fullt upp hela dagen, så imorn då jävlar!!!
Nu ska vi snart sova, för att orka gå upp tidigt!
KRAMIS ❤️❤️

HAWAII

Aloha från Hawaii! Nu är vi äntligen här på Hawaii, vi åkte från LA imorse klocka 10 och kom hit klockan halv 3 lokal tid, vi har inte gjort så mycket än, checkade in på hotellet som är jättemysigt! Fräschare än hostelet på venice! Det har varit molnigt hela dagen sen vi kom som ni ser på bilderna, men varmt ändå! Sen irrade vi runt här i stan för att hitta en mataffär, efter ett tag lyckades vi hitta en men fanns knappt nåt gott där :( menmen, vi gick och kollade stranden, jättefint!!!! Sen gick vi tillbaka till hotellet och fastnade i sängen! Heeeeelt slut! Är så taggad på den här veckan på Hawaii, ingen aning om hur allt är här, men ser så vackert ut iallafall!! 😍 ska bli spännande! Nu ska jag sova, är 11 timmar bakom Sverige nu så läggdags! Puss och Kramer 😃

BYE LOS ANGELES

HEEEEJ!!! Nu ligger jag i sängen efter ännu en dag fylld med äventyr här i LA, den började med chill på stranden ett tag, sen hyrde Jossan rollerblades och jag en longboard, så gled vi längs stranden, urmysigt!!
Finns ett utegym på stranden där det är massa biffiga spännisar som bara är där och stylear! Vi gick förbi där igår och blev invited så idag gymmade vi där haha 😂 bara killar där! kände mig så otroligt svag... Men kul var det när alla gick förbi och kollade!!
Sen på eftermiddag packade vi ihop våra väskor så vi är förberedda för att åka vidare imorn, efter det träffade vi Brandon, joes kompis igen och åkte till Malibu, sista kvällen blev riktigt bra! Vi har verkligen haft 4 toppendagar här i LA och hunnit göra allt vi velat göra och mer till och med! Nu är vi redo att åka vidare till nästa stopp HAWAIIIIII!!!! 👏👏Flyget går imorgon klockan 10, nu är klockan 23 här, så dags att lägga sig 😉
Godnatt ❤️❤️❤️

Liiiite vitare

BEAUTIFUL DAY

Ska alldeles snart gå och lägga mig, men vill först bara skriva av mig om vår härliga dag, den började med att ligga i solen nåra timmar på stranden, var perfekt väder! Sen mötte vi upp en bekant som bor här i LA, som tog oss överallt med bilen, visade oss massa fina ställen med fantastiska utsikter, över havet och över hela staden! Riktigt roliga äventyr 😃 efter det käkade vi en supergod humburgmiddag på in n out! Sen åkte vi till Santa Monica och satte oss på stranden bredvid piren och bara njöt av hur fint det var!! Riktig härlig dag med massa spännande saker! Nu ska jag sova för att vara pigg imorgon på vår sista dag här i Los Angeles! ÅH vad jag älskar den här staden, det är något magiskt! Fantastisk är den!

DAG ETT

Hallå! Nu har vi tagit oss igenom vår första heldag här i LA! Dagen började med frulle här på hostelet, efter det tog vi oss ut på en springer längs venice beach, underbart, var varmt men lite blåsigt så perfekt väder! Sen hyrde vi en varsin Segway och åkte längs stranden åt båda hållen, var helt sjukt kul och jättehärligt, har aldrig testat förut! Efter det köpte vi en asgod smoothie till lunch och la oss på stranden och försökte få lite färg!
På eftermiddagen tog vi bussen till Santa Monica för shopping, fick med mig massa fina saker hem!!!! Haaapppyyyyy!! 😍 vi käkade även en super(!!)god tacomiddag där! Efter middagen gick vi ut på Santa Monica pier och strosade runt, och tog sen bussen hem och nu ska vi sova! Och det ska bli skönt! Natti på er ❤️❤️❤️

Santa Monica pier

JORDEN RUNT

Heej kompisar! Tänkte fortsätta på denna blogg som jag använde under tiden jag bodde i Spanien, så det blir en slags resedagbok! Kulkul!

Så följ gärna vår resa här, nästan 3 månader är vi borta och rutten är Los Angeles - Hawaii - Fiji - Nya Zeeland - Australien - Bali - Thailand!

Vi åkte från Arlanda klockan 7 imorse och åkte först två timmar till London för att mellanlanda en timma och sen åka vidare 11 timmar till Los Angeles! Flygen gick bra, fanns massa bra filmer och serier att kolla på under turen. 16 timmar senare ungefär var vi på plats här i venice, tidsskillnaden gör mig förvirrad, speciellt när en trött Tove har rest så länge, så vi kom hit på dagen och tog oss ut på en promenad längs venice beach, för att bestämma oss vad vi vill göra under morgondagen. Sen käkade vi en god välförtjänt middag och nu är klockan 8 och läggdags för oss haha. Imorgon har vi planer på att hyra Segway och rollerblades och glida runt och se! Sen ta oss till Santa Monica och shoppa 👏

Lite kortfattat var det våran dag, känns så skönt att äntligen vara iväg! Som vi längtat! Nu ska jag äntligen få sova, så trött som jag är... Uppdaterar så fort jag har fått lite roliga saker att berätta om! KRAM saknar er där hemma redan ❤️❤️❤️