31/12 BYRON->SURFERS

Sen sist jag skrev har det gått några dagar, har varit i Byron bay nu i 5 dagar och åh vad jag älskar det!! Vill bara stanna här för alltid! Trivs så otroligt bra i den här staden och miljön! Surf och chill! Jag och Jossan hyrde surfbrädor dagen efter lektionen, det gick bra, var dock ännu högre vågor haha så vi var lite fega! Men det var jätteroligt! På kvällen gick jag och Yvonne ut på stan, Jossan var trött så hon somna tidigt! Det är superhärligt nattliv här, bara massa ungdomar och liv över allt! Vi träffade ett gäng som Frankrike som bor här som vi hängde med efter! Det var helgen! Har regnat typ hela helgen... Men varit perfa ändå!!
Sen i måndags så tog vi en promenad längs stranden ut till light house, som är den östligaste punkten här i Australien, jättefint var det! Såg flera maneter som hade åkt upp på stranden, hur stora som helst!!!!!!!! Och blåa!!! Det var jättefint väder och har varit nu hela början på denna vecka, sjukt varmt, hoppas det håller i sig!! 
Senare gick jag förbi Elin frid, en barndomsvän som jobbar här i Byron bay och har varit här i några år! Så himla roligt att träffa henne, var otroligt länge sen sist! Käkade på hennes jobb och babblade ett tag! 
Vi var tvungna att byta hostel natten till tisdag, för de hade inga sängar på nomads, det andra var supermysigt! Sen på kvällen gick vi ut och drack vin, träffade jättemycket härliga människor under kvällen! Sen drog alla till stranden så satt vi där och chillade lite innan vi gick och la oss! 

Igår gick vi upp rätt tidigt, och jag och Jossan tog oss till Skydive stället!!! Har ju bokat Skydive flera gånger i nya Zeeland och aus, men det har blivit inställt varje gång pga dåligt väder, men vi hade sån tur eftersom det regnat så mycket här, men så var det klarblå himmel och supervarmt! Vi fick vänta en stund på vår tur men sen gick allt snabbt! Jag fick en jätterolig kille som tog hand om mig och hoppa med mig! Han var lite ledare för alla typ! Så det kändes säkert och bra! 
Så vi åkte upp med planet, var typ runt 6,7 pers. Sen hoppade vi en efter en, jag var nummer 4! Så sjukt jag var inte nervös alls, inte minsta lilla, inte ens när vi skulle hoppa ut! Helt stört! Men det var SÅÅ vackert!! Hoppade över vattnet och omg vilken utsikt jag fick se, först var det drygt en minut free-fall, stört kändes som det gick så mycket snabbare!! Sen fällde han upp fallskärmen! Det var så fantastiskt, vi stod nästan stilla i luften där uppe, han styrde runt så jag fick se allt så pekade han på saker och berättade vad det var! Det här och bungyjump är det sjukaste, häftigaste och roligaste jag gjort i hela mitt liv! 
Jag hade en kamerakille som hoppade med mig så har film och bilder som jag ska ladda över till mobilen, så lägger upp dem så fort jag fixat det! 
Efter det så tog Jossan och Yvonne bussen till surfers paradise, men jag ville stanna lite längre så stannade på nomads hostel en natt till! Jag tog det bara lugnt, gick runt i stan o kolla lite! Senare träffade jag upp några jag träffade där, mötte dom på stranden så satt vi där ett tag och chillade, sen gick vi till en bar och drack lite öl! Jag var så trött så gick hem rätt tidigt för att sova! Men det var jättemysigt! Älskar att bara kunna ta det lugnt på stranden, det bästa som finns!! 
Idag vaknade jag upp tidigt av att de i mitt rum kom hem från nattklubbar, haha! De kom hem runt 7 imorse! Men jag lyckades somna om lite och gick upp vid 9, duschade och checkade sen ut! Sen gick jag och shoppade lite kläder, det finns såååå snygga kläder i Byron! Sjukt härlig stil, väldigt mycket min typ av kläder!! 
Nu sitter jag på bussen på väg till surfers paradise, för att möta upp tjejerna för nyårsfirande 🎉🎉 
Känns helt sjukt att det är nyår idag, och att jag firar det fleeera timmar innan er hemma i Sverige! Skumt! Har inte haft någon julkänsla heller över huvud taget, har haft en perfekt jul men svårt att få julkänsla och samma med nyår! 
Vet inte än vad vi ska göra, men det blir väl någon hemmafest eller häng på stranden kan jag tänka mig!
Skydive bilderna kommer sen!
Kram





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback