27/12 BYRON BAY

Igår checkade vi ut från hostelet och åkte vi till manly med tjejerna det första vi gjorde på morgonen, där mötte vi upp några av kiwikillarna också. Vi låg på stranden hela förmiddagen, åt glass, badade i de höga vågorna, så kul! Riktigt mysig dag! Sen åkte vi tillbaka till hostelet för att hämta väskorna och ta oss till Centralstationen. Vi har bokat en hoppa på och av buss från Sydney till brisbane, så ska vi stanna några ställen på vägen men vi hann inte ringa och säga att vi skulle komma så vi dök bara upp, men som tur var fanns det plats på bussen!
Den var skön, vi alla 3 fick två säten var så man kunde sova hyfsat skönt! Den hade uttag och wi-fi också så va toppen! Vi åkte kl 19 på kvällen och kom fram imorse kl 8, så 13 långa timmar tog det! Men nu är vi finally i Byron bay!! Vi gick runt lite i stan, käkade god frukost och kollade in stranden hela förmiddagen! Sen runt 2 bokade vi en surflektion jag och Yvonne, dock började det spöregna men spelade absolut ingen roll, var så HIMLAAA kul! Har längtat och drömt så otroligt länge om att få lära mig surfa och ÄNTLIGEN fick jag det! Vi hade en 3 timmar lektion med två instruktörer! Vi var 8 st i gruppen! Och jag stod upp redan på mina första vågor, ramlade inte alls många gånger under lektionen! Det gick så himla bra! Det var hyffsat höga vågor faktiskt! Älskar verkligen känslan, känns som när jag åker snowboard, exakt lika härligt! 
Instruktören sa till och med att jag lärde mig snabbast av alla i gruppen! Weho! Var sån underbar känsla att surfa på vågorna, och att det gick så bra!! Ska upp imorn och hyra en bräda och fortsätta träna! Men oj vad trött man blir i kroppen, ser enklare ut än vad det är, mina armar är helt döda efter allt paddlande ut igen! 
Hela kvällen har det spöregnat så vi lagade mat på hostelet och nu ska vi sova, eftersom vi alla är så trötta efter bussresan 😊
Kramiiiis



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback