TORSDAG

Vi har haft så dåligt internet här i nya zeeland, men har skrivit vad jag gjort så lägger upp inläggen 😃


Vilken dag!!!! Vi gick upp tidigt, runt halv 7 för att komma på kiwi-Experience bussen och bara komma ifrån christchurch! Och vi kom på 😃 chauffören gjorde hela resan till en mycket roligare resa genom att prata konstant typ. Vi åkte till kaikoura, tog runt 4 timmar, på bussen träffade vi massa sköna personer, vi satt med en tjej från England, som vi har umgåtts med hela dagen, supermysig tjej! Amy heter hon.
Bussen funkar så att man har en rutt som man ska åka, vi ska åka en rutt runt södra ön! Mellan ställerna får man skriva på olika papper, så fixar de boende åt en och så kan man bara skriva upp sitt namn på olika aktiviteter! Så jag och Amy spontanade och skrev upp oss på att simma med vilda DELFINER!!! DET HÄFTIGASTE JAG UPPLEVT! Typ någonsin! Vi var 4 härifrån, jag Amy och ett svenskt par från Skåne! 
Så vi fick wetsuits (eftersom det är väldigt kallt här nu och extremt kallt i vattnet)!!!! Och snorklar osv! 
Så skulle vi åka ut med båten och OJ vilka vågor! Det var så otroligt mycket och höga vågor så man blev lite sjösjuk efter 45 min på båten! Sen kom vi till delfinerna, alltså går inte att beskriva vilken fantastisk känsla! Så vi simmade med dom i sammanlagt kanske 30,40 minuter! De var så lekfulla och nyfikna, jag såg kanske en 40 stycken delfiner under trippen, de simmade runt en, med en, förbi en, lekte med en! Helt sjukt! De var liksom helt vilda, mitt ute i havet och de var så himla oskygga! Sånna otroligt fina och spännande djur, de är så annorlunda från alla andra djur! 
Bland det bästa jag gjort! Har liksom varit en dröm sen man var liten!! 
Filmade med gopron, blev så himla bra! Är helt euforisk!! 
Påvägen hem blev alla dock sjösjuka för vågorna var så extremt höga, så alla satt med en varsin hink och kräktes hela vägen hem inklusive jag haha!
Efter det köpte vi mat och lagade här på boendet, så mysigt här, bara folk från kiwibussen, så kanske 20,30 pers, hostelet är som ett hus, med rum, kök och tv-rum! Så efter middagen har vi bara suttit vid middagsbordet och pratat med folk, om allt mellan himmel och jord! Riktigt bra dag 😃❤️❤️ 








Kommentarer
Jessica säger:

Så jävla coolt!

2014-12-15 | 17:48:04
Åsa säger:

Sjukt fantastiskt galet underbart!!! Lite avis. Vilka fina nya simmande vänner du har fått! PUSS o LOVE Ma

2014-12-15 | 22:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback