FÖRSTA ÖN

Skrec der här igår kväll (klockan är 9 på morgonen här nu) men blev inte publicerat!

Nu har vi kommit ut till första ön här på Fiji, en av yasawa öarna på ett resort som heter mantaray resort! Vi tog en båt några timmar hit från nadi där vi sov inatt, här är det jättemysigt och väldigt annorlunda.
Det är otroligt varmt hela tiden även fast det varit molnigt hela dagen, och så är det sjukt fuktigt, så man svettas typ ständigt haha. Har även varit typ 27 grader hela kvällen!
Hotellet vi bor på är typ det ända som existerar på denna ö, verkar inte vara folk som bor här alls, bara natur och detta resort! Väldigt mysigt, all personal är supertrevliga och det är mycket arrangerade saker som shower och volleyboll osv! Vi bor i ett dorm med massa andra backpackare, mysigt men lite sunkigt, men vi förväntade oss inte bättre eftersom det är på små öar!
När vi kom hit åt vi direkt lunch, blev en standard ceasar för oss, sen tog Jossan en massage medan jag läste lite, sen gick vi och hyrde snorkelgrejer som vi nu har under hela vår period här, SJUK snorkling här, vi simmade ut en Max 30,40 meter från stranden och hamnade redan där över världens korallrev, så otroligt!! Vi såg alla möjliga typer av fiskar och sjöstjärnor osv! Såg alla fiskar man ser i hitta Nemo haha! Tog massa bilder och filmade med gopron, men har inte hunnit ladda över de till mobilen, så jag lägger upp dom imorgon 😃 vi var ute i runt 30 minuter, men ska snorkla massa imorgon och försöka ta oss ännu längre ut! Finns tydligen allt att se i vattnet här! Sooooo excited!! 😍
Efter snorklingen har vi chillat lite nere i lounchen som ligger precis på stranden, och sen var det dags för middag, då vi fick en jättegod 4rättersmiddag, två förrätter och en varmrätt och glass med frukter till efterrätt! Supergott! Vi satt med flera personer från lite överallt under middagen som alla är ute på typ samma resa som oss, så vi har fått massa tips vi ska göra på ställena vi ska till näst! Efter middagen var det en show vid stranden, då all personal sjöng och dansade massa, nåt typiskt fijianskt 😃 alla vi andra fick vara med och dansa till slut haha😃
Nu ska vi sova, är så himla varmt här och sämsta fläktarna så kommer koka inatt!! Men har myggnät iallafall så inga myggbett här inte! 👏
Imorgon har vi massa härliga saker att göra, vi ska snorkla massor som sagt, sen ut på nån sunset tube Cruise, då vi åker nånstans och hänger i vattnet med tube och kollar på solnedgången hah! 😍
Kram och godnatt, eller godmorgon för er 😘
En annan ö här i yasawa!