Girona today

Helluuuuu!!! Idag åkte jag och Eveliina in till girona för att äta lunch och shoppa lite. Vi mötte upp en annan tjej som heter Mona, hon är också au pair, från Finland. Hon bor inne i Girona och ska ta samma spanskakurs som oss 😃 vi hade en jättemysig dag, vi åt en god lunch och shoppade massor, efter det gick vi runt och kollade, spanade in gamla stan (utan karta eller något) vi äger!! 😎 Det var sjukt bra väder (lite för varmt dock för att gå och gå och gå i staden), tror vi gick upp för ungefär 400 trappsteg sammanlagt (AJ mina ben) Sen tog vi en fika för att vila oss för att sen gå lite till, nu kan vi staden rääätt så bra 😉 sen käkade vi en grymt god middag i gamla staden. Vi föräter oss här, alla äter såååå mycket och har alltid världens största sallad till varje måltid (tomaterna är så STÖRT goda här i Spanien!!!!!!!) och äter alltid dessert efter alla måltider, frukt, yoghurt eller nått onyttigt! Så vi föråt oss lite i Girona idag men det var värt det för ååååååå så gott det var!! 
Det är så härligt att det finns nåra så trevliga här att umgås med, vi klickar och har riktigt roligt ihop 😃 
Nu hoppas vi på bra väder imorn för isåfall ska vi till stranden i Lloret (som är heelt underbar, men när jag var där så regnade det 😔) med Anna (kusinen) 😉 nu ska jag sova och vila min kropp!! Har aldrig gått så mycket som jag gjort de senaste dagarna! 😱 Haha! PUSSSKRAMKRAM

Eveliina and Mona 



Girona ❤

The best rasberry cheesecake EVER!!


Beaachen (när det regnade..)




Kommentarer
Sophia säger:

Ååh va roligt de är att läsa!
Du verkar ha haft de hur bra som helst gumman :) Fina bilder också. Puss sötis

2013-09-15 | 19:16:11
Åsa Kramers-Edlund säger:

Åhhh vad härligt det ser ut! Kanske blir det några dagar där utöver hotell i Barcelona. Ska kolla priser mm. Vi längtar redan nu!!! Så mysigt att skypea med er båda. Söta katter och vad kul med de andra aupair tjejerna. Samt kusinen. verkar vara ett trevligt gäng.Ska boka resa idag. Ha en bra vecka! PUSS

2013-09-16 | 16:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback